După o scădere de trei ani, în acest an valoarea nominală a pieţei media şi a divertismentului va reveni la nivelurile de dinaintea crizei
Recuperarea este susţinută de noile tehnologii, cea mai mare parte a creşterii provenind din segmentul accesului la internet
Industria a fost marcată atât de situaţia economică, cât şi de o transformare radicală datorată dezvoltării tehnologiilor digitale
După o scădere de trei ani, industria media şi a divertismentului din România va intra din nou în teritoriu pozitiv în acest an, valoarea totală nominală a pieţei revenind la nivelurile de dinaintea crizei, potrivit raportului Entertainment and Media Outlook, realizat de PricewaterhouseCoopers (PwC).
Contactat de Curierul Naţional, un reprezentant al firmei PwC ne-a declarat că recuperarea a început de anul trecut, iar nivelul pe care piaţa îl va avea în 2012 este similar cu cel din 2008.
Astfel, industria de media şi cea a divertismentului din România vor intra anul acesta pe un nou trend ascendent. Analiza datelor din anii precedenţi arată că, având în vedere valoarea nominală a veniturilor din cele două mari sectoare, s-a înregistrat o creştere subtilă a veniturilor începând cu anul 2009. Cu toate acestea, rata de creştere a inflaţiei din intervalul 2007 - 2012, uşor mai mare decât cea a creşterii veniturilor din media&entertainment, este cea care a dus în plan real la o curbă descendentă a nivelului pieţei în discuţie.
În acest sens, dacă în 2007, un alt studiu PwC situa industria locală de media şi divertisment la valoarea de 2,91 miliarde dolari, în anul 2012 se aşteaptă ca piaţa să atingă pragul de 2,7 miliarde dolari. Potrivit datelor furnizate anul trecut la solicitarea Curierului Naţional, în 2009 valoarea pieţei de profil din România a fost de peste 2,44 miliarde de dolari, în timp ce în 2010 şi 2011, industria de media şi ente