Pe timp de criză, experienţa nu garantează obţinerea unui job
Redirecţionarea competenţelor către alte domenii duce la creşterea şanselor de a găsi un loc de muncă în care candidatul să performeze
Piaţa muncii din România a devenit, odată cu criza economică, un mediu neprimitor pentru angajaţii de dinainte de criză. Pretenţiile pretendenţilor la un nou loc de muncă au scăzut de fiecare dată când au fost respinşi la interviuri de companiile în care doreau să se angajeze. Majoritatea celor care reuşesc să obţină ce şi-au propus înainte de angajare sunt cei care au acceptat ideea schimbării, îmbrăţişând domenii care pot fi echivalate cu experienţa proprie acumulată de aceştia în organizaţiile în care au activat anterior.
Potrivit reprezentanţilor Ascendis Consulting şi SC WKH Dezvoltare Organizaţională SRL, care au implementat un program de tip POSDRU derulat pe perioada 1 august 2010 -31 iulie 2012, cea mai mare provocare în reintegrarea în câmpul muncii a beneficiarilor acestui program a fost aceea de a-i face pe aceştia să accepte ideea de schimbare şi că nu mai pot face ceea ce făceau înainte de criză. "Cel mai greu a fost să-i facem pe cei care au participat la programul nostru de consultanţă în carieră să accepte schimbarea. Să înţeleagă faptul că trebuie să caute şi alte domenii în care pot activa", a declarat, într-o conferinţă, Elena Munteanu, consultant în carieră în cadrul WKH.
Potrivit acesteia, în programul "Construieşte-ţi viitorul pas cu pas", au participat 656 de persoane aflate în şomaj sau în căutarea unui loc de muncă, iar cea mai mare rată de succes a fost înregistrată în dreptul celor care au reuşit să-şi reevalueze capacităţile. "Nu contează nivelul de experienţă. Avem, în cadrul programului, un caz care a avut o experienţă de 10 ani ca manager media la unul din operatorii de telecomunicaţii. A renunţat la postul pe c