Corina Mindoiu, tax manager - Human Capital Global Mobility Ernst & Young: Această facilitate fiscală este binevenită pentru contribuabili. Însă, ceea ce contează mai mult este ca procedura de urmat de către contribuabil pentru a obţine această facilitate să nu fie anevoioasă. Am văzut cazuri când contribuabilii au renunţat în a solicita facilităţi similare deoarece lista de documente ce trebuia depusă era lungă şi procesul în sine dura foarte mult.
Adrian Stoian, senior consultant global employer services, Deloitte Tax: Măsura este una binevenită, însă nu răspunde întru totul solicitărilor mediului de afaceri pentru măsuri pe termen lung de scădere a costului cu contribuţiile sociale. Dacă facem o analiză comparativă a costului salarial, observăm că România pierde teren la capitolul contribuţii sociale, care sunt în continuare mult mai ridicate prin comparaţie cu alte ţări din regiune. De altfel, facilităţi fiscale de acest tip au mai fost şi încă sunt în vigoare, precum scutirea de la plata contribuţiei pentru şomaj aplicabilă în cazul angajării de absolvenţi de învăţământ superior sau pentru încadrarea în muncă a şomerilor şi studenţilor.
Prin urmare, pentru susţinerea economiei şi a investiţiilor pe termen lung, astfel de facilităţi fiscale temporare sunt binevenite, însă România ar avea nevoie şi de măsuri cu efect pe un termen mai îndelungat, precum scăderea contribuţiilor sociale sau micşorarea plafonului aplicabil acestora.
Dan Bădin, partener taxe directe, Deloitte Tax: Creşterea plafonului de deducere suplimentară pentru cheltuielile din domeniul cercetării-dezvoltării este în mod cert o măsură benefică pentru mediul de afaceri. Această creştere a plafonului ar trebui, totuşi, să fie acompaniată de clarificarea aplicabilităţii acestei măsuri, întrucât în prezent există incertitudini cu privire la cheltuielile pentru care se poate aplica