Timp de decenii, trupele de elită ale Franţei au mărşăluit pe Avenue des Chaps-Elysees în Paris pentru a celebra 14 iulie, ziua naţională a Franţei, trecând pe lângă miile de steaguri tricolore şi, aproape la fel de important pentru identitatea naţională franceză, reprezentanţele auto ale PSA Peugeot Citroen şi Renault SA. Vara viitoare, soldaţii francezi ar putea defila şi pe lângă o reprezentanţă a companiei germane Volkswagen.
Constructorul german este în negocieri pentru a deschide o reprezentanţă pe cea mai faimoasă arteră comercială din Franţa, Volkswagen intensificându-şi lupta pentru a câştiga piaţa franceză în detrimentul constructorilor auto naţionali Peugeot şi Renault. Cota de piaţă a Volkswagen pe prima jumătate a anului a crescut de la 11,9% anul trecut la 13,5% în 2012, conform asociaţiei constructorilor francezi de automobile CCFA. Cota de piaţă a Peugeot şi Renault s-a contractat cu 1,5% pentru ambele companii, se arată în acelaşi raport, citat de agenţia de ştiri Bloomberg.
Află de ce Peugeot intenţionează să închidă o uzină lângă Paris
Cele mai mari profituri
Volkswagen este constructorul auto european cu cele mai mari profituri, putând, astfel, să se împrumute la dobânzi mult mai reduse decât rivalii săi. Acest avantaj se reflectă în ofertele atrăgătoare pentru clienţii francezi.
Aceştia plătesc dobânzi de doar 1,9% pentru finanţarea a 10.000 de euro din partea Volkswagen. În cazul Peugeot, un împrumut similar costă 11,6% pe an, conform paginii de internet a constructorului francez. Renault cere o dobândă anuală de 5,9%.
Costurile de împrumut ale Peugeot ar putea creşte şi mai mult. Agenţia de evaluare financiară Moody’s Investors Service a pus ratingul companiei franceze, aflat la Ba1 (primul nivel de „gunoi financiar”) sub examinare pentru o retrogradare adiţională. Volkswagen dispunea de 17