Şase persoane din Sălaj se pregătesc printr-un proiect cu finanţare europeană să-i înveţe pe şomeri cum să-şi găsească mai repede şi mai uşor un loc de muncă. Experienţa lor va fi multiplicată, ulterior, în toate judeţele din ţară.
Proiectul este implementat de Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Sălaj, în parteneriat cu AJOFM Alba şi cu alte parteneri naţionali şi internaţionali. Este vorba despre „SPO – Performanţă şi calitate în servicii”, în valoare totală de peste 10 milioane de lei, din care aproape 7,3 milioane de lei reprezintă asistanţa financiară nerambursabilă asigurată prin Fondul Social European.
Proiectul a fost lansat în luna februarie însă, potrivit directorului AJOFM Sălaj şi managerului de proiect, Romeo Sârca, abia acum au fost desemnaţi cei şase antrenori. Patru dintre ei sunt angajaţi ai agenţiei – doi din Zalău , doi din Jibou, iar ceilalţi doi sunt din mediul privat, mai exact de la o firmă de consiliere şi mediere pe piaţa muncii, cu sediul în Zalău. Cei şase antrenori sunt formaţi acum de către consilierii psihologi selectaţi de AJOFM în acest sens, urmând ca de luna viitoare să se înceapă, efectiv, lucrul cu şomerii. „Fiecare antrenor va avea un portofoliu de 10 şomeri, pe care îi va consilia pentru a-şi găsi cât mai repede un loc de muncă. Antrenorul îl va însoţi pe şomer, fizic, la interviu. Dacă nu se angajează continuă consilierea, iar dacă se angajează, îl va monitoriza timp de o lună”, explică Sârca modul în care va funcţiona acest parteneriat între antrenor şi şomer.
Primii şomeri vor intra în acest proiect în luna august , iar pe măsură ce aceştia îşi vor găsi un serviciu, în portofoliul antrenorilor vor intra alte persoane aflate în căutarea unui loc de muncă. „Până la sfârşitul proiectului, estimăm că vor beneficia de serviciile oferite de cei şase antrenori aproximativ 60 de persoane”, pr