Cu toate că datele de bază sunt deocamdată bune, consumatorii români sunt totuşi atenţi când vine vorba să cheltuiască bani. Dorinţa de a face cumpărături majore a crescut în ultimele câteva luni, rămânând totuşi la un nivel foarte coborât.
„Deocamdată, România pare să fi reuşit să rămână puţin afectată de criza financiară europeană. Cu toate că previziunile privind creşterea economică sunt mai puţin optimiste, acestea se menţin la un nivel relativ ridicat. Conform Băncii Mondiale, economia României va creşte anul acesta cu 1,2 procente. Acest lucru este demonstrat şi de creşterea accentuată, în ultimele câteva luni, a aşteptărilor consumatorilor privind starea economiei. Aceste aşteptări pozitive sunt influenţate în primul rând de rezultatele alegerilor locale. Aceasta deoarece promisiunile politicienilor sunt în general crezute de români“, se arată în studiul GfK „Climatul de consum în Europa“.
Optimismul privind situaţia economică este reflectat şi pe piaţa muncii, România numărându-se printre ţările cu cele mai mici rate ale şomajului din Europa. Nivelul redus al ratei şomajului dă naştere la speranţe privind creşterea veniturilor populaţiei.
„Cu toate că datele de bază sunt deocamdată bune, consumatorii români sunt totuşi atenţi când vine vorba să cheltuiască bani. Dorinţa de a face cumpărături majore a crescut în ultimele câteva luni, rămânând totuşi la un nivel foarte coborât“, se menţionează în studiu.
Reescaladarea crizei financiare a luat prin surprindere aproape toate economiile europene, doar Portugalia şi România oferind o rază de speranţă în ceea ce priveşte perspectivele economice.
Astfel, perspectiva redresării economice a fost considerată cel mai puţin probabilă de consumatorii din Italia (-60,2 puncte) şi Cehia (-57,1 puncte). Cele mai ridicate valori s-au înregistrat în Franţa (-8,2 puncte), România (-2,6 puncte) şi Ge