Un număr de 1.200 de angajaţi ai Regiei Autonome de Transport Bucureşti lucrează zilnic, în trei schimburi, pentru asigurarea siguranţei circulaţiei.
“Siguranţa circulaţiei este o activitate continuă şi complexă, care se desfăşoară pe planuri multiple: realizarea stării tehnice a vehiculelor prin întreţinere şi reparaţii; asigurarea stării de sănătate a conducătorilor de vehicule prin verificările periodice făcute de către compartimentul Medicina Muncii în cadrul Policlinicii RATB şi asigurarea nivelului de cunoştinţe profesionale al personalului de conducere vehicule prin activitatea periodică desfaşurată de compartimentul de Formare Profesională al Regiei”, se arată într-un comunicat de presă al Regiei.
“Conducătorii de vehicule au obligaţia respectării legislaţiei în vigoare privind circulaţia pe drumurile publice şi, totodată, au obligaţia respectării instrucţiunilor de serviciu din Regulamentul de Exploatare ce cuprinde atribuţiile şi sarcinile conducătorilor de tramvaie, troleibuze şi autobuze”, se mai spune în text.
Activitatea de mentenanţă a flotei de vehicule şi autovehicule, precum şi a căii de rulare, reţelei de alimentare cu energie electrică a tramvaielor şi troleibuzelor, se realizează prin organizarea proprie a RATB.
Conform Organigramei Regiei, structurile care gestionează această activitate sunt:
Departamentul de Exploatare şi Siguranţa Circulaţiei, Departamentul de Întreţinere şi Reparaţii Cale Rulare şi Reţea de Contact şi Uzina de Reparaţii.
Departamentul de Exploatare şi Siguranţa Circulaţiei, prin atelierele specializate din autobaze şi depouri, asigură reviziile tehnice, reparaţiile necesare şi verificările tehnice la ieşirea din garaje a vehiculelor.
Departamentul de Întreţinere şi Reparaţii Cale Rulare şi Reţea de Contact asigură reviziile tehnice la calea de rulare, reţeaua de contact, macazuri