Situaţia constructorilor auto din Europa va continua să fie extrem de dificilă şi de aceea mai multe uzine va trebui închise, avertizează analiştii băncii Credit Suisse, care consideră că Uniunea Europeană ar trebui să înfiinţeze o structură care să coordoneze restructurarea la nivel general a industriei, scrie CNBC.
Din cauza competiţiei acerbe de pe piaţa auto europeană, în prezent aproape 60% din vânzările de maşini se fac în pierdere, spun analiştii. "Sunt prea multe branduri în Europa care concurează la preţuri iraţionale", a afirmat Arndt Ellinghorst, şeful diviziei de cercetare auto a băncii elveţiene. Expertul apreciază că reducerea capacităţii de producţie este doar una din soluţiile rezolvării problemelor industriei auto europene. Un alt răspuns ar fi numirea unui "ţar" al industriei auto care să coordoneze restructurarea producătorilor auto din UE.
Ellinghorst dă exemplul revenirii industriei auto din SUA după ce coloşii General Motors şi Chrysler au cerut în urmă cu trei ani protecţie sub legea falimentului, iar administraţia preşedintelui Barack Obama a decis să intervină în salvarea lor. Constructorul auto francez Peugeot a anunţat săptămâna trecută că trebuie să închidă o uzină şi să elimine 8.000 de locuri de muncă în Franţa, ceea ce a trimis unde de şoc în societetea franceză şi a subliniat declinul în competitivitatea ţării.
Declinul este scos în evidenţă şi de ascensiunea uluitoare pe care Volkswagen o are pe piaţa franceză în dauna Renault şi Peugeot, cel mai evident semn al triumfului constructorului auto german fiind deschiderea unui showroom pe bulevardul Champs Elysees din Paris, teritoriu aflat până acum sub controlul celor doi producători locali, notează Bloomberg.
Cota de piaţă a VW în Franţa a crescut în primul semestru la 13,5%, de la 11,9% în perioada corespunzătoare a anului trecut, în timp ce Peu