Ford a inceput in februarie productia motorului de 1 litru EcoBoost la fabrica din Koln, Germania, iar in mai la uzina de la Craiova, un propulsor eficient care vine sa ii ia locul celui de 1.6 benzina aspirat.
EcoBoost-ul in trei cilindri de 1 litru 100 CP sau 125 CP poate fi comandat pe modele Ford Focus, B-MAX si C-MAX. Propulsorul a reusit din prima luna completa de vanzari pe modelul Focus sa detina un sfert din comenzi.
Pentru a produce acest motor la Craiova, Ford a facut investitii de 180 milioane euro si a angajat 400 de persoane. Intre 2012-2015, vor fi produse circa 800.000 de motoare de 1 litru EcoBoost la Craiova si Koln.
Modelul de test EcoBoost a fost un Ford Focus sedan cu motorul cu turbocompresor si injectie directa de 1 litru 125 CP, transmisie manuala cu 6 trepte. Cu echiparea de varf, Titanium, modelul costa 19.550 euro cu TVA.
Printre avantajele motorului EcoBoost de 1 litru ar fi pretul, este cu 1.200 euro mai ieftin decat propulsorul aspirat de 1,6 litri, consumul in oras mai mic cu aproape un litru, emisiile de CO2 reduse de la 139 g/km la 114g/km si elasticitatea.
Modelul Focus cu motor EcoBoost de 1 litru inregistreaza standarde de performanta similare modelelor echipate cu motoare diesel, datorita unui cuplu motor constant de 170 Nm intre 1.400 rpm si 4.500 rpm. Puterea la motorul EcoBoost de 1 litru incepe sa se simta de la 2.500 rpm.
Consumul inregistrat in afara orasului a fost de 7 litri la 100 km, iar in oras dimineata in plin trafic de 9,2 litri datorita sistemului Start/Stop care opreste motorul atunci cand stam pe loc.
Focus sedan cu motorul de 1 litru este vioi la plecarea de pe loc, masina pare usoara, greutatea sa este de 1.260 kg. Noul motor de 1 litru este cu 30 kg mai usor decat cel de 1,6 litri.
Propulsorul EcoBoost are un comportament de motor diesel, accelereaza chiar