Aproape 90% din piata de marketing mobil este reprezentata de SMS-uri, iar in sezonul estival, activarile de acest tip sunt cel mai des folosite in campanii. Cum se realizeaza o astfel de campanie, cum sta Romania la mobile marketing si cat de mult va afecta noul regulament al protectiei datelor acest gen de promovare, intr-un interviu cu Maia Novolan (foto), managing director al Syscom Digital.
DailyBusiness.ro: Care sunt costurile necesare realizarii unei campanii prin SMS?
Maia Novolan: Costurile variaza in functie de complexitate si de elementele implicate. Orice activitate ce implica SMS marketing poarta niste costuri de setare, costuri de transmitere SMS (care sunt aproximativ 4 eurocenti per SMS trimis) si eventuale costuri de inchiriere a bazei de date.
Daca ne referim, de exemplu, la activarile simple prin SMS de tipul informari generale (despre produse, evenimente, promotii etc), realizabile pe baze de date proprii ale clientilor, atunci costurile sunt in general scazute si variaza proportional cu volumul bazei de date. Ele pot porni chiar si de la 200 de euro.
DB: Care sunt costurile pentru o companie care implementeaza pentru prima data o astfel de campanie?
MN: In acest caz propunem o campanie Bulk SMS, cu o baza de date inchiriata de la un broker, unde se vor regasi potentialii clienti. Se realizeaza astfel o campanie de testare iar costurile acesteia pornesc de la 200-300 de euro.
Din testarea campaniilor inainte de derularea lor propriu-zisa, cu alte cuvinte, din implementarea de campanii “in miniatura” pe unul sau mai multe esantioane, se obtin indicatori valorosi inclusiv in privinta bugetului care urmeaza sa fie alocat. Se pot astfel testa eficienta si marimea bazei de date, mecanismul de raspuns, continutul ofertei promovate, ideea creativa, precum si alte elemente.
In functie