Halta Otopeni - până la care circulă o serie de trenuri speciale destinate călătorilor pentru Aeroportul Internaţional Henri Coandă - se află, de fapt, pe ruta Bucureşti-Urziceni, aşa că garniturile şi-ar putea continua drumul, acoperind mult mai bine relaţia dintre Capitală şi oraşul din inima Bărăganului. Acest lucru i-a determinat pe feroviarii de la CFR Călători să pună la cale o variantă prin care trenurile de Otopeni şi-ar putea continua drumul până la Urziceni.
„Analizăm posibilitatea de a prelungi traseul până la Urziceni, cu oprire la halta P.O. Aeroport. De aici, cei câţiva călători care doresc să ajungă la aerogară vor fi preluaţi de microbuze, iar garnitura îşi va continua drumul, în regim de tren Regio, până la Urziceni“, au declarat surse din cadrul operatorului feroviar de stat, citate de Ziarul de Investigaţii (www.ziaruldeinvestigatii.ro).
Acestea au precizat că, în condiţiile actuale, trenul nu poate fi menţinut în circulaţie, deoarece presupune, lunar, cheltuieli de aproximativ 150.000 de euro, iar veniturile nu depăşesc 500 de euro. Prin prelungirea traseului, consumul de carburant nu va creşte semnificativ, în schimb va fi asigurată o „legătură cadenţată“ a Urziceniului cu Bucureştiul.
Într-un interviu acordat acestei publicaţii imediat după instalarea sa, noul director general al CFR Călători, Ştefan Roşeanu, spunea că va face tot posibilul pentru a eficientiza Henri Coandă Expres.
Deocamdată, mersul trenurilor e separat
Chiar dacă circulă pe aceeaşi linie ferată (magistrala 700 Bucureşti-Urziceni-Făurei-Brăila-Galaţi), trenurile de Otopeni sunt prezentate separat în tabelele-orare faţă de celelalte garnituri care ajung până la Urziceni sau mai departe.
Mai mult, în prezent patru perechi de garnituri Regio merg pe relaţia Bucureşti-Urziceni (dus-întors), dar acestea nu apar în oferta Bucureşti-Otopeni, de