Negocierile româno-turce pe tema autorizaţiilor de transport pe 2012 s-au terminat cu victoria ţării vecine. Avantajul acesteia a fost că nu a avut nevoie să primească autorizaţii de transport a căror lipsă se rezolvă la mica înţelegere la graniţa României.
Serviciile de transporturi rutiere prestate de camionagiii români între ţările UE şi Turcia precum şi pe relaţia inversă, riscă să fie blocate pentru restul acestui an. Firmele de transport româneşti şi-au epuizat stocul de 3.000 de autorizaţii numite de terţă ţară necesare efectuării transporturilor pe relaţiile menţionate, iar negocieri purtate recent între ministerele Transporturilor din cele două ţări au eşuat. Deoarece Turcia are un acord bilateral în domeniu cu România, şoferii români şi cei turci pot lua marfă din una dintre aceste ţări şi o pot transporta în cealaltă. Deoarece însă una dintre ţări e membră UE, iar cealaltă nu, transportul între o altă ţară UE decât România şi Turcia şi invers, precum şi cel dintre Turcia şi o altă ţară non-UE, necesită autorizaţii de terţă ţară.
La negocierile din iunie Turcia, spun transportatorii rutieri, a jucat de pe poziţii de forţă. „Partea turcă s-a dovedit extrem de rigidă în negociere, bazată pe enunţul «Turcia este liderul din zonă», «Turcia este o ţară puternică», etc.", spune Radu Dinescu, secretar general al Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR).
Pentru a da un plus de 1.000 de autorizaţii în plus (o autorizaţie este folosită la efectuarea unei singure curse), turcii au cerut acordarea a 4.000 de autorizaţii de tranzit scutite universal pentru utilizarea RO-RO (ferryboat) şi suplimentarea cu 3.000 de autorizaţii de tranzit minim Euro 3.
Turcii ocolesc bulgarii intransigenţi prin România
Interesul transportatorilor turci faţă de autorizaţiile RO-RO este explicabil prin aceea că în urmă cu do