Astăzi, la ora 11.00, ministrul Transporturilor, liberalul Ovidiu Silaghi, inaugurează tronsonul Cernavodă - Medgidia din Autostrada Cernavodă - Constanţa.
Anunţul a fost făcut de ministru încă de acum aproximativ trei săptămâni, în contextul unei vizite de lucru pe şantierul Autostrăzii Soarelui. Ce înseamnă însă această inaugurare pentru constănţeni şi, în egală măsură, pentru turişti?
În cursul săptămânii trecute, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a anunţat că astăzi are loc deschiderea circulaţiei pe o cale a Autostrăzii Cernavodă - Constanţa, tronsonul Cernavodă - Medgidia. Vorbim despre cel mai aşteptat tronson al Autostrăzii Soarelui, cel care va face posibil drumul direct de la Bucureşti la Constanţa şi retur în condiţii cu mult peste cele în care s-a circulat până acum. De ce este acest eveniment important pentru România? Ei bine, pentru că până acum acest traseu era parcurs ca în scenariile „Marlboro adventure", într-un interval de timp care lăsa de dorit. Începând de astăzi însă, este de aşteptat să discutăm în alţi termeni. Aşa cum declara ministrul Silaghi la începutul acestei luni, sectorul de autostradă Cernavodă - Medgidia va fi deschis în regim de drum naţional, iar tronsonul Medgidia - Constanţa va fi deschis în regim de autostradă.
A fost odată ca niciodată...
Lucrările la acest tronson au întârziat o perioadă, căci contractul iniţial cu firma Colas a fost reziliat pentru că, aşa cum explica la momentul respectiv fostul ministru al Turismului, Anca Boagiu, francezii de la Colas ar fi cerut CNADNR-ului sume suplimentare, în pofida faptului că nu au respectat graficul lucrărilor.
Ulterior, Ministerul Transporturilor a organizat o nouă licitaţie, câştigată de data aceasta de Astaldi SPA - Max Boegl. Contractul cu acest consorţiu a fost semnat pe 11 septembrie 2011, iar