În Franţa, Guvernul socialist critică vehement strategia firmei constructoare de automobile PSA Peugeot-Citroën, care a anunţat suprimarea a opt mii de posturi. Acest anunţ cade cât se poate de prost, într-un moment când socialiştii francezi fac eforturi pentru a reduce rata şomajului.
Pentru socialişti, această situaţie este efectiv una de criză pe tărâm economic, întrucât sunt confruntaţi din nou cu realităţi care nu pot fi gestionate prin decizii politice. Până nu demult, grupul PSA Peugeot-Citröen, care este şi primul constructor de automobile francez, dar şi european şi-a menţinut cea mai mare parte a producţiei în Franţa şi în Europa.
Cum pe fond de criză, vânzările de automobile au scăzut vertiginos mai ales în ţările din sudul Europei, grupul a fost obligat să-şi caute aliaţi şi s-a înţeles cu gigantul american General Motors. În principiu, cele două firme vor produce împreună automobile, începând cu anul 2016. Aceasă fuziune riscă să aibă însă un preţ care se traduce în delocalizări şi care implică închiderea unor uzine devenite nerentabile.
În acest context, Guvernul francez s-a activat, a numit un expert pentru a studia gradul de sănătate al întreprinderii, i-a primit pe reprezentanţii sindicali şi a anunţat un plan de urgenţă, pentru sprijinirea acestui sector important, cel al construcţiei de automobile, un sector care reprezintă de fapt şira spinării pentru întreaga economie mondială.
Printre altele, Guvernul anunţă un sprijin masiv pentru conceperea unor vehicule ecologice, nepoluante, hibride şi electrice. Ceea ce nu rezolvă imediat problema grupului PSA Peugeot Citroën, care de un an de zile, înregistrează pierderi de 200 de milioane de euro pe lună şi o scădere a vânzărilor cu 13% pe primele şase luni ale acestui an.
În Franţa, Guvernul socialist critică vehement strategia firmei constructoare de automobile PSA P