Dorinţa de a face cumpărături majore a crescut în ultimele câteva luni, însă rămâne la un nivel foarte coborât
Aşteptările privind starea economiei sunt pozitive, fiind influenţate în primul rând de rezultatele alegerilor locale
România se numără printre ţările cu cele mai mici rate ale şomajului din Europa, iar acest lucru dă naştere la speranţe privind creşterea veniturilor populaţiei
Piaţa muncii din România este una dintre cele mai puţin afectate din Europa, iar rata şomajului este destul de mică comparativ cu alte ţări din regiune. În acest context, deşi există speranţe legate de creşterea veniturilor populaţiei, oamenii sunt atenţi atunci când vine vorba de cheltuirea banilor.
"Deocamdată, România pare să fi reuşit să rămână puţin afectată de criza financiară europeană", se arată în studiul GfK - Climatul de consum în Europa şi SUA. Cu toate că previziunile privind creşterea economică sunt mai puţin optimiste, acestea se menţin la un nivel relativ ridicat. Conform Băncii Mondiale, economia României va creşte anul acesta cu 1,2 procente. "Acest lucru este demonstrat şi de creşterea accentuată, în ultimele câteva luni, a aşteptărilor consumatorilor privind starea economiei. Aceste aşteptări pozitive sunt influenţate în primul rând de rezultatele alegerilor locale", spun reprezentanţii companiei de cercetare, explicând faptul că promisiunile politicienilor sunt în general crezute de români. Optimismul privind situaţia economică este reflectat şi pe piaţa muncii. "România se numără printre ţările cu cele mai mici rate ale şomajului din Europa. Aceasta dă naştere la speranţe privind creşterea veniturilor populaţiei. Cu toate că datele de bază sunt deocamdată bune, consumatorii români sunt totuşi atenţi când vine vorba să cheltuiască bani. Dorinţa de a face cumpărături majore a crescut în ultimele câteva luni, rămânând totuşi la un niv