Oficialii Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB) au stabilit în urma anchetei, demarate ieri, după producerea accidentului că vatmanul tramvaiului 41 este vinovat de producerea accidentului care a avut loc la intersecţia Calea Rahovei cu strada Sebastian.
Potrivit raportului preliminar întocmit de comisia întrunită în cadrul RATB pentru stabilirea cauzelor producerii evenimentului de circulaţie de ieri, conducătorul tramvaiului cu numărul 136 din linia 41, implicat direct in evenimet, care se retrăgea la Depoul Alexandria, nu a urmărit ca toate boghiurile să urmeze traseul stabilit, fapt care a dus la agravarea urmărilor evenimentului. Astfel, conducătorul tramvaiului nu a respectat prevederile Regulamentului de Exploatare RATB, care stipulează la articolul 120 că „la trecerea peste macazuri şi încrucişări, conducătorul de tramvai va circula cu deosebită prudenţă conducând cu atenţie sporită, cu viteză redusă şi urmărind ca toate boghiurile să efectueze traseul stabilit. Supravegherea se face prin oglinzile retrovizoare”.
Din cauza deraierii celui de-al patrulea boghiu, tramvaiul din linia 41 cu numărul 136 s-a rupt din articulaţie între tronsonul doi şi trei.
Cel de-al doilea tramvai implicat direct in accident, cel din linia 32, cu numărul 306, a fost acroşat de tramvaiul cu numărul 136, din linia 41. Din impact, cabina tramvaiului 306 a fost deformata si parbrizul spart.
Conducătorul celui de-al treilea tramvai, cu numărul 204 din linia 41, care nu a fost direct implicat în eveniment şi care de asemenea, se îndrepta spre Depoul Alexandria, circulând pe aceeaşi linie în spatele tramvaiului 136, a fost găsit la o distanţă de peste cinci metri faţă de patina de acţionare a macazului electric, astfel constatându-se că nu a respectat prevederile articolului 126 din Regulamentul de Exploatare RATB. Potrivit acestui articol, "conducătorului