Retailerul Cora Romania, parte a grupului franco-belgian Louis Delhaize, are in strategia de dezvoltare parteneriate cu producatorii romani, cea mai mare parte a produselor expuse in hipermarketurile sale fiind autohnone, a declarat Thierry Destailleur, diretor general de exploatare in cadrul companiei.
"Cora are in strategia sa de dezvoltare parteneriate cu producatorii romani, mergand noi insine sa cautam producatori si sa-i sprijinim sa ajunga la hipermarket. Lucram deja cu multi producatori romani, cea mai mare parte a produselor de la Cora sunt romanesti. Exista si produse pe care noi le importam. Daca leul va scadea foarte mult, produsele in import se vor scumpi. In teorie, daca produsele din import vor deveni atat de scumpe incat nu ni le vom mai putea permite, suntem obligati sa cautam o sursa mai ieftina, sa nu le mai includem in asortiment sau sa propunem clientului produse romanesti de acelasi tip", a explicat Thierry Destailleur (foto).
Potrivit acestuia, motivele pentru care la anumite categorii se aduc produse din import sunt urmatoarele: produsul nu exista pe piata romaneasca sau este de proasta calitate. "Cora vinde deja in cea mai mare parte produse romanesti. In teorie, daca ar fi sa inlocuim anumite produse de import cu produse romanesti, ar insemna sa scadem calitatea sau sa nu avem anumite produse la raft. In comert si aceasta poate fi o decizie", a punctat oficialul Cora.
Intrebat daca scaderea leului afecteaza preturile produselor la import, directorul general de exploatare din cadrul Cora a raspuns: "Nu, avand in vedere faptul ca avem contracte semnate cu mult timp in urma, deocamdata nu ne afecteaza. Daca leul va continua sa scada timp de sase luni, atunci ne va afecta".
In prezent, Cora Romania are o retea de opt hipermarketuri la nivel national. Anul acesta, in toamna, va deschide alte doua magazine - in Bucures