Peste 100 de kilometri noi de autostrăzi deschişi circulaţiei, dintre care aproape 20 de kilometri la doar o bandă pe sens - acesta este, pe scurt, bilanţul zilei de ieri, după ce au fost inaugurate autostrada Bucureşti - Ploieşti, precum şi tronsoanele Cernavodă - Medgidia şi Medgidia - Constanţa de pe Autostrada Soarelui. De asemenea, şi varianta de ocolire a Constanţei a fost deschisă circulaţiei ieri.
Premierul Victor Ponta, ministrul transporturilor Ovidiu Silaghi şi fostul premier Călin Popescu Tăriceanu au participat la evenimentele de inaugurare a celor două autostrăzi, tăind panglici pe fiecare dintre acestea.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a plătit pentru aceste cinci tronsoane de autostrăzi peste 600 de milioane de euro până la 1 iunie, în condiţiile în care valoarea contractelor se ridică la peste 800 de milioane de euro, potrivit calculelor ZF pe baza datelor transmise de CNADNR.
Astfel, cu aceste noi deschideri de autostrăzi România se apropie de pragul de 500 de kilometri de astfel de şosele, dar rămâne în continuare în urma altor ţări din regiune (mai puţin Bulgaria, care deşi are o suprafaţă mai mică decât cea a României, în prezent are aproximativ acelaşi număr de kilometri de autostrăzi).
"Mă bucur că cine zicea că nu avem nevoie de autostrăzi în România s-a înşelat", a declarat ieri premierul Ponta la inaugurarea autostrăzii Bucureşti-Ploieşti, făcând referire la afirmaţii anterioare ale preşedintelui suspendat Traian Băsescu.
Deocamdată însă pe această autostradă se va circula doar pe porţiunea dintre centura Capitalei (în dreptul localităţii Ştefăneştii de Jos) până la centura Ploieştiului, adică pe circa 55 de kilometri. Totodată, vor exista restricţii de viteză, neputându-se circula decât cu maximum 100 de kilometri/h.
Mai mult, pe porţiunea de autostradă i