Numărul clienţilor Vodafone România a ajuns la aproape 7,8 milioane, în scădere cu 1,8% faţă de perioada similară din anul anterior, în timp ce veniturile din servicii ale companiei s-au diminuat cu 4,5% comparativ cu acelaşi interval, relevă datele Vodafone Group Plc., publicate vineri.Numărul clienţilor a scăzut cu circa 500.000 faţă de numărul raportat de Vodafone România la sfârşitul anului trecut, de 8,3 milioane de clienţi, cu 15% decât avea sfârşitul anului 2010. Declinul, spuneau atunci oficialii Vodafone, a fost cauzat de deconectarea utilizatorilor prepay inactivi.Conform rezultatelor financiare pentru primul trimestru al anului fiscal 2012-2013, încheiat la 30 iunie 2012, Vodafone România a înregistrat în perioada 1 aprilie - 30 iunie a.c. un număr de 7.798.411 clienţi, echivalentul unei scăderi de 1,8% faţa de trimestrul precedent, încheiat la 30 aprilie 2012.
În plus, veniturile din servicii s-au diminuat cu 4,5%, ca rezultat al scăderii tarifelor de interconectare, în timp ce ARPU mobil (Venitul Mediu pe Utilizator) a ajuns la 7,4 euro, în creştere cu 9,8% faţă de trimestrul precedent.
Operatorul de telefonie mobilă şi date menţionează faptul că pe fondul diminuării tarifelor de interconectare, intrată în vigoare la 1 martie 2012, procentajul de scădere a veniturilor din servicii este de numai 0,7%, faţă de aceeaşi perioadă din 2011.
Totodată, o creştere semnificativă a fost consemnată pe segmentul datelor mobile, numărul utilizatorilor de Internet pe mobil majorându-se, în primul trimestru al anului fiscal 2012-2013, cu 186%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului anterior.
La 30 iunie a.c., clienţii Vodafone care au optat pentru abonamente reprezentau 43% din total, iar utilizatorii Cartelei Vodafone 57%.
Vodafone România este divizie a Vodafone Group Plc., unul dintre cele mai mari grupuri de te