Oamenii nu-şi mai cheltuiesc toţi banii la cumpărături, chiar dacă, încet, încet, se reîntorc în magazine. Mai mult de două treimi din consumatorii din toată lumea şi-au schimbat obiceiurile de consum, pentru a putea economisi bani, după cum arată studiului global asupra încrederii consumatorilor, realizat de Nielsen.
În 26% din pieţele globale evaluate de către Nielsen, dintr-un total de 56, a scăzut încrederea generală când vine vorba despre economie; a crescut, totuşi, în 23 dintre acestea, iar în 7 a rămas neschimbată
51% dintre consumatorii chestionaţi la nivel global Nielsen declară că au cheltuit mai puţin pentru haine noi, 48% au taiat din cheltuielile făcute pe distracţii în afara locuinţei, iar 47% au încercat să economisească la consumul de benzină şi electricitate.
“Consumatorii sunt în mod clar precauţi în legătură cu intenţia de a cheltui”, afirmă dr. Venkatesh Bala, economist şef la The Cambridge Group, parte din Nielsen. “Increderea lor a pierdut teren în al doilea trimestru, pe măsură ce evenimente globale, incluzând şi o agravare a crizei din zona Euro, coroborat cu rate lente de creştere în China şi India, au afectat pieţele financiare şi reacţiile consumatorilor în multe părţi ale lumii. În plus, consumatorii au reacţionat ferm la volatilitatea de pe pieţele globale, ţinându-şi în frau cheltuielile şi intenţiile de consum”, adaugă Bala.
Potrivit aceluiaşi sondaj, intenţia de a cheltui bani pentru altceva decât alimente, facturi sau rate, dar şi intenţia de a economisi au scazut la nivel global în al doilea trimestru din 2012.
23% din utilizatorii online intervievaţi la nivel mondial, au declarat că ar cheltui banii în plus pe produse de ultimă generaţie, mai puîini cu 5% faţă de primul trimestru.
În acelaşi timp, 28% din respondenţi ar cheltui banii de rezervă pe distracţii în af