Pe o piață dominată de lanțurile internaționale de fast-food, mari vânzători de hamburgeri, bucureștenii comandă zilnic 25.000 de shaorme, 10.000 de pizza și 500 de pachete cu mâncare chinezească
Pofta vine mâncând, spune un proverb românesc. Și se pare că bucureștenii au un chef mare de shaorme, pizza și „chineese“ dacă privim extinderea, la nivelul Capitalei, a unităților de acest gen. La îndemână, ieftine și sățioase, toate aceste mâncăruri și-au câștigat fiecare clienții, iar din când în când, chiar şi-i împart. Sunt afaceri de bani mărunți, după cum spun cei care activează în aceste segmente, de maximum câteva milioane de euro în cazul liderilor pieței, dar raportate la volum, nu par deloc insignifiante.Sunt afaceri care depind de anumite ore ale zilei sau anumite zile ale săptămânii, care atrag clienți atât corporatiști, cât și din alte categorii. Pentru că totul se rezumă la gust.
Potrivit unei estimări Capital, cea mai populară mâncare este shaorma, însă după valoarea medie a comenzii, cel mai mult, românii plătesc pe mâncarea chinezească. Raportat la nivelul Bucureștiului, anual, aceste trei segmente reprezintă afaceri, mai mult sau mai puțin declarate, de aproximativ 65 de milioane de euro. Trebuie menționat că, pe aceste segmente, în special jucătorii mici lucrează mult la negru, iar datele oficiale sunt prea puțin disponibile în unele cazuri.
Pizza, businessul preferat
Dacă ne raportăm la întreaga piață de fast-food, estimată la peste o jumătate de miliard de euro,shaorma, pizza comandată și mâncarea chinezească reprezintă aproximativ 15%-20%. O altă cifră interesantă este legată de numărul românilor care mănâncă la fast-food: 6% din populație, potrivit studiului Herbalife „Atitudini și comportamente în stilul de viață al românilor“. Prin urmare, putem spune că 1,2 milioane de români mănâncă zilnic la fast-food, iar 180.000-200