Conducerea ţării, reunită ieri în păr, a ţinut să taie panglica pe două autostrăzi care sunt de fapt un exemplu din categoria „aşa nu" în proiectele de infrastructură. Una nu are parcări, benzinării, iluminare, iar accesul se face din două sensuri giratorii; alta e deocamdată drum naţional.
Deşi sunt de puţin mai mult de două luni la conducerea Guvernului şi a Ministerului Transporturilor, premierul Victor Ponta şi ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi, au ţinut ieri să participe la ceea ce ei consideră a fi inaugurarea autostrăzilor A3 (Bucureşti-Ploieşti) şi tronsonul Cernavodă-Medgidia al A2. Ambele proiecte au fost începute în urmă cu 4-5 ani, iar termenele de execuţie au fost nerespectate, în cazul fiecăruia dintre aceste proiecte, de câteva ori. În timpul scurs de la începerea lucrărilor, la conducerea Transporturilor s-au perindat miniştri totalizând cinci mandate (Radu Berceanu cu două mandate, Ludovic Orban, Anca Boagiu, Alexandru Nazare şi Ovidiu Silaghi), precum şi zece directori generali ai Companiei de Autostrăzi.
A3, deschisă joi
Traficul pe autostrada Bucureşti-Ploieşti (A3) va fi deschis joi, cu excepţia ieşirii spre Snagov, a declarat în ziua menţionată premierul Victor Ponta. El a participat la inaugurare alături de fostul premier Călin Popescu-Tăriceanu. Ieşirea spre Snagov ar urma să fie finalizată miercurea viitoare, a spus Victor Ponta. Pe autostrada Bucureşti-Ploieşti se va circula pe patru benzi, deocamdată cu un regim de viteză de maximum 100 kilometri pe oră.
Atenţionat că tronsonul de autostradă este pus în circulaţie fără ca parcările şi alte facilităţi să fi fost terminate, premierul a apreciat că ar fi fost o greşeală ca punerea în circulaţie să fi fost amânată din acest motiv. "Un tronson de 60 kilometri este o distanţă pentru care nu sunt necesare staţii de bezină. Sunt fericit că lucrarea a