Cu toate că, în urmă cu câteva luni bune, comerţul cu artă părea să cedeze în faţa crizei şi a perspectivelor sumbre, ultimele licitaţii de artă demonstrează o vizibilă revigorare pe piaţa autohtonă. Negustorii şi/sau iubitorii de artă par a fi mai bine orientaţi în această perioadă, nelăsând să le scape vreo ocazie care le-ar putea aduce un plus de speranţă pe scena viitoarelor investiţii. Arta plastică, bijuteriile din aur şi argint, piesele decorative şi serviciile din argint au intrat în forţă, pe ultima sută de metri a acestei veri. Lucrări de pictură, desen sau sculptură, reprezentând compoziţii cu personaje, flori, peisaje rurale sau citadine, nuduri şi portrete semnate de nume cunoscute ale artei interbelice sau postbelice, dar şi ale artei contemporane au făcut un… salt promiţător. La ultima licitaţie din Bucureşti, cea din 17 iulie, lucrări de Theodor Aman, Nicolae Tonitza, Iosif Steurer, Ludovic Basarab, Octav Băncilă, Ion Irimescu, Sever Burada, Lena Constante, Henri Vintilescu, Lucia Piso, Jean Leon Cosmovici sau Gheorghe Ivancenco au intrat în alte colecţii, la preţuri onorabile, pentru actualul context.
Vedeta vânzărilor a fost însă lucrarea lui Jean Cheller, "Peisaj de iarnă", care se pare că a răcorit nu numai… fruntea, ci şi buzunarele cumpărătorului, pictura în ulei pe carton fiind adjudecată la 22.000 lei. Şi pentru buchetul de liliac semnat de Octav Băncilă s-a găsit un cumpărător, lucrarea fiind achiziţionată pentru 12.000 lei. În vreme ce arta contemporană continuă să-şi joace rolul de Cenuşăreasă, cu câteva excepţii reprezentate de pictorii Dan Cumpătă, Traian Brădean şi Mihai Cotovanu. Cel mai mare preţ de achiziţie atingând uleiul pe pânză "Abandonat" - 7.500 lei - un furtunos peisaj marin, reprodus în volumul "Dan Cumpătă, un argonaut român, celebru în America".
Vase pentru flori, sfeşnice, rame pentru oglinzi, pahare pe pi