Retelele de socializare, pe langa faptul ca sunt o sursa de divertisment si de relationare, reprezinta un instrument puternic de promovare pentru companii, care pot prezenta sau vinde un produs mult mai usor, mai multor oameni.
O vizibilitate crescuta in mediul on-line mareste posibilitatea ca o persoana sa achizitioneze ceva, mai ales ca poate obtine foarte multe informatii despre acesta.
In plus, peste 4,89 milioane de romani au un cont de Facebook, potrivit statisticilor din iulie.
Astfel, retelele de socializare pot reprezenta un mijloc eficient de promovare pentru companii.
Conform unui studiu GFK Romania, in 2011, 69% dintre firme au apelat in special la promovarea prin Facebook, concentrandu-se, mai ales, pe fidelizarea clientilor si cresterea vanzarilor.
Exista mai multe metode prin care poti promova o firma prin aceasta retea de socializare, de la concursuri la publicitate platita, iar unele dintre ele apeleaza chiar la specialisti.
In aceste conditii, Ziare.com va propune un clasament care curpinde afacerile din Romania cu cei mai multi fani pe Facebook, asa cum arata statisticile FaceBrands.
Companii si firme
Pe primul loc in aceasta categorie se afla Procter&Gamble, care are 235.190 fani, o cifra extrem de mare, comparativ cu celelalte firme prezente in top 10. Pe urmatoarele pozitii se gasesc o casa de productie muzicala (HaHaHa Production - 65.574 de fani) si doua case de discuri (Roton - 34.738 de fani si Universal Music - 32.287 de fani), care sunt urmate urmate de OMV Romania, cu 24.483 de fani.
Magazine locale
Hiper si supermarket-urile sunt intr-o concurenta acerba pentru atragerea de clienti, astfel ca Facebook-ul reprezinta o modalitate perfecta de promovare. Nu este de mirare ca trei din cele mai mari lanturi de magaz