Cât de mulţumiţi sunt utilizatorii de internet de ofertele furnizorilor de servicii de comunicaţii, cât de informaţi sunt ei cu privire la piaţa locală şi cum percep raportul preţ/beneficii sunt câteva dintre întrebările adresate de către Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) în vederea adaptării informaţiilor şi a comunicărilor din mediul online.
În acest scop, ANCOM a elaborat un set de chestionare prin care să afle în ce măsură utilizatorii sunt informaţi cu privire la serviciile şi ofertele de pe piaţa de comunicaţii şi în ce măsură înţeleg funcţionarea acestei pieţe, contractele pe care le încheie cu furnizorii şi care le sunt drepturile şi obligaţiile.
„Pentru a-ţi putea oferi informaţii corecte, complete şi actualizate despre serviciile de comunicaţii, soluţii la problemele cu care te confrunţi şi consiliere pentru o mai bună înţelegere a modului în care îţi poţi apăra drepturile, te invităm să completezi unul sau mai multe chestionare disponibile pe site-ul ANCOM, în funcţie de serviciul sau serviciile pe care le utilizezi”, se arată în Newsletter-ul autorităţii.
Întrebările din chestionarele ANCOM vizează aflarea unor informaţii care ţin de cât de mulţumiţi sunt utilizatorii de furnizorii de servicii de comunicaţii pe care îi au în prezent, cât de mult corespund ofertele acestor furnizori cu serviciile pe care şi le doreşte clientul, cât de avantajos este raportul preţ/beneficii, cât de clar sunt formulate ofertele şi dacă limbajul este accesibil, dar şi ce părere au internauţii despre un site care ar compara ofertele disponibile pe piaţă.
În vara anului viitor, cei care doresc să achiziţioneze servicii de internet şi de telefonie vor avea posibilitatea să găsească cea mai bună ofertă prin intermediul unui portal online, de stat, care va scana şi compara ofertele şi tarifele tuturor ope