Foto: Thinkstock Valul de căldură care s-a abătut asupra României în ultima perioadă reprezintă un adevărat motiv de bucurie pentru producătorii şi vânzătorii de îngheţată. Comparativ cu primele cinci luni ale anului trecut, piaţa îngheţatei a înregistrat o uşoară creştere, iar sezonul de vârf al consumului de-abia a început. „Criza ajunge mai greu la frigiderele cu îngheţată, mai ales pe timp de vară, când vânzările cresc cu peste 80%”, explică Florin Roşescu, General Manager Kubo Ice Cream Company, producătorul brandului Amicii.
Cum vânzările de îngheţată depind în mare măsură de temperatura de afară, s-a constat că 70% dintre români au consumat îngheţată cel puţin o dată în ultima lună, potrivit studiului Reveal Marketing Research. Majoritatea consumatorilor este reprezentată de femei iar ocaziile de consum se desfăşoară în principal acasă. Alte locuri preferate pentru savurat îngheţată sunt pe stradă, în parc sau în maşină – 24% dintre respondenţi, şi mai puţin la restaurant sau terasă (doar 10 %).
„Asistăm la un comportament de consum încă dictat şi ancorat în realităţile economice ale ultimilor doi ani. Deşi considerată o categorie de produs asociată cu momentele de răsfăţ, remarcăm totuşi că mai mult de jumătate dintre respondenţi au menţionat că singurul loc în care au consumat îngheţată în ultima lună este acasă, locaţie aleasă de aceştia pentru momentele de relaxare”, a declarat Marius Luican, General Manager Reveal Marketing Research. Îngheţata la cutie este prima variantă de îngheţată aleasă de către consumatorii care preferă să se delecteze cu un desert rece acasă, ea regăsindu-se în 67% dintre cazuri, urmează îngheţata la cornet (28%) şi apoi îngheţata pe băţ (26%).
Jumătate dintre cei care consumă îngheţată pe stradă, în parc sau în maşină preferă cornetul, apoi îngheţata pe băţ (38%) şi vafa (18%). Românii care comandă