Mai mulți analiști auto din Statele Unite sunt de părere că gigantul american Ford Motor Co. ar trebui să ia în calcul închiderea unor uzine din Europa pentru a reduce pierderile cauzate de divizia sa de pe bătrânul continent care produce la doar 63% din capacitate. Perspectivele dau fiori reci tuturor angajaților Ford.
Tot mai mulți producători de vehicule dau semne că prelungirea crizei vânzărilor din Europa nu mai poate fi acoperită în bilanțurile contabile de evoluția mai bună a piețelor din ale zone ale globului. După General Motors, care a anunțat închiderea uzinei sale din Bochum la finalul lui 2016, și PSA, care intenționează să oprească liniile de producție de la Aulnay, Ford poate fi forțat să apeleze la un scenariu similar.
Mai mulți analiști auto din Statele Unite, citați de Bloomberg, consideră că divizia europeană a gigantului american nu mai poate fi lăsată mult timp să piardă bani pentru a nu cauza efecte în lanț asupra întregului grup. Rezultatele financiare pentru al doilea trimestru al anului vor fi făcute publice pe 25 iulie însă Ford a anunțat deja că se așteaptă ca veniturile să fie „substanțial mai mici” decât cele estimate.
Conform jurnaliștilor publicației americane Automotive News, principala problemă cu care se confruntă Ford în Europa este capacitatea excedentară de producție. În medie, se estimează că divizia europeană asamblează mașini la doar 63% din capacitate însă există voci care susțin că procentul este chiar mai redus. „După calculele noastre, utilizarea capacității de producție a grupului în Europa este mai slabă chiar decât a celor de la General Motors, fiind foarte aproape de cea a Fiat. Ford trebuuie să abordeze această problemă cu hotărâre pentru a rămâne deasupra valului”, este de părere Adam Jonas, analist la Morgan Stanley.
De asemenea, Efraim Levy, analist al S&P Capital IQ, consideră că „multe