Guvernul va lansa, anul viitor, o taxa speciala de autostrada. Aceasta va fi aplicata atat pe autostrazile vechi cat si pe cele noi, iar tariful va fi de 3-4 euro pe suta de kilometri. Initial, taxa trebuia aplicata inca din 2012, insa s-a renuntat din motive electorale.
Compania Nationala de Drumuri (CNADNR) realizeaza, in prezent, impreuna cu expertii Jaspers, un studiu privind nivelul si modul de taxare aplicabil pentru accesul pe autostrazi in Romania.
"Pana acum s-au facut doar calcule de impact, respectiv de suportabilitate. Concluzia a fost ca in Romania nu poate fi impusa o taxa mai mare de 4 euro pe suta de kilometri, deci la jumatate din media practicata la nivel european", au surse din Ministerul Transporturilor.
La nivel oficial, nu s-a vehiculat nicio suma. DailyBusiness.ro relata, acum doi ani, despre declaratia fostului ministru al transporturilor, Radu Berceanu, care estima taxa la 3-4 euro/100 de kilometri. La acest nivel, taxa pentru cele doua autostrazi deja construite - A 1 (Bucuresti-Pitesti – 110 km) si A 2 (Bucuresti-Cernavoda – 150 km) – ar aduna echivalentul a 68,5 milioane de euro si asta luand in calcul un volum de trafic de 25.000 de masini/zi.
Suma va fi cu siguranta mai mare daca, intre timp, se va circula in regim de autostrada si pe segmentele Bucuresti-Ploiesti (56 de kilometri) si Cernavoda-Medgidia (36 de kilometri). Cu acesti bani, autoritatile vor acoperi cheltuielile de intretinere si reparatii ale autostrazilor.
Cert este ca strategia bugetar-fiscala pentru 2012-2014 mentioneaza, negru pe alb, la capitolul „Politica in domeniul transporturilor si infrastructurii” ca unul dintre obiectivele propuse este „introducerea taxei de autostrada”.
Al 4-lea bir pe drum
Odata cu introducerea taxei de autostrada, Romania va deveni, practic, tara europeana c