Succesul unei companii in viitor depinde de un leadership bun, care va fi facut de doar de persoanele creative, considera Lisa Bodell, CEO al Futurethink, o firma americana de training si cercetare care ajuta firmele sa se dezvolte si sa devina inovatoare pe plan mondial.
Bodell sustine ca angajatii viitorului vor excela in rezolvarea problemelor intr-un mod creativ si vor trebui sa faca mai mult decat sa cunoasca bazele unei afaceri.
Potrivit CNN, in opinia americancei, in anii urmatori oamenii de afaceri vor fi martorii unei noi ere in domeniul business-ului, o era conceptuala, in care gandirea analitica, precum si capacitatile de analiza, abstractizare si logica vor fi inlocuite cu gandirea fara limbaj, intelegerea nonverbala si analogiile.
Logica rationala va fi detronata de logica afectiva. Angajatii vor fi mai creativi, vor sti cum sa relationeze cu angajatorii, sa fie mai eficienti la locul de munca si vor sti cum sa identifice mai usor o problema. Si asta se explica prin faptul ca persoanele au acces usor la informatii.
Reprezentantii marilor companii vor trebui, in paralel cu angajatii, sa adopte o gandire creativa si sa gaseasca o punte de legatura intre caracteristicile emisferei stangi si emisferei drepte ale creierului.
Angajatii trebuie sa tina pasul cu schimbarea
In primul rand, angajatii trebuie sa "viseze cu un scop". Din cauza ca acestia sunt prea ancorati in responsabilitatile vietii de zi cu zi, ei uita cum e sa gandeasca pe termen lung. Ei trebuie sa invete cum sa-si imbunatateasca abilitatile in viitor si sa ia atitudine.
E nevoie sa puna intrebari inteligente. Trebuie sa identifice problemele afacerii si sa puna intrebari bune, care sa-i faca pe ceilalalti membri ai echipei sa se opreasca si sa se gandeasca la un raspuns.
Angajatii sunt nevoiti sa-si