În încercarea de a vinde măcar câteva mașini pe săptămână unii dealeri, sprijiniți de producători, au pornit o adevărată cavalcadă a ofertelor. De la acoperirea taxei de drum, la perioade de garanție care depășesc cinci ani și de la oferirea unor cantități impresionante de carburant până la „a doua mașină gratis”, comercianții se afundă tot mai mult într-o luptă din care clienții ies, măcar parțial, învingători.
„Nu mai vindem mașini. Vindem discounturi la care «atașăm» câte o mașină”, declară plin de ciudă Claudio Stucchi, agent de vânzări al dealerului Honda din Milano, Mi Auto. Compania sa comercializează modelul CR-V cu un discount de 7.000 de euro care face vehiculul să coste doar 22.900 de euro. Mult su puțin, depinde de buzunarul cumpărărorului, însă cert este că o astfel de reducere nu a fost văzută niciodată la un dealer Honda din Italia. Și asta nu este tot. Mi Auto garantează fiecărui cumpărător un discount de 20% la piesele de schimb și oferă o minge pentru copilul oricărui client care testează un vehicul.
Nici în Franța situația nu este mult diferită. „Este o baie de sânge”, declară Yves Pasquier-Desvignes, președintele GM Franța. Asta pentru că, de exemplu, oricine predă o mașină veche și cumpără noul 208 al celor de la Peugeot primește un discount de 1.500 de euro. În cazul modelului 508, discountul poate ajunge și la 5.000 de euro.
Un dealer german care își derulează afacerea pe net, MeinAuto.de, comercializează modelul Exeo produs de greu încercata divizie spaniolă a grupului Volkswagen cu un discount de 26%. Chiar și nest-sellerul european VW Golf este vândut cu importante reduceri de preț. Astfel, un client poate cumpăra acum mașina cu doar 12.900 de euro deși prețul său de catalog este de circa 17.000 de euro.
Dar cea mai interesantă oferă din luna iulie poate fi găsită în Spania. Dealerii Renault anunță cu mare tam-ta