Cine pariază pe succesul Jocurilor Olimpice de la Londra? Sigur companiile multinaţionale care au decis să investească aproape un miliard de dolari în această competiţie. Unsprezece dintre sponsorii Jocurilor Olimpice aparţin programului TOP (The Olympic Partner), fondat în 1986, care, de la o mână de companii a devenit un grup competitiv şi foarte exclusiv de corporaţii multinanţionale.
Există mai multe niveluri de sponsorizare a evenimentului sportiv însă firmele care aparţin programului TOP vor beneficia de cea mai mare expunere mediatică, bineînţeles contra celui mai mare cost. Companiile TOP au plătit împreună 957 de miliarde de dolari către Comitetul Olimpic Internaţional, nu doar pentru publicitatea brandurilor lor dar şi pentru exclusivitatea dreptului de a oferi servicii şi produse comunităţii olimpice, anunţă CNBC.
De la produse alimentare la electronice, aceasta este lista principalelor companii multinaţionale care au semnat importante contracte de sponsorizare cu CIO pentru Jocurile Olimpice.
McDonalds (MCD), monopol pe cartofi prăjiţi
McDonald’s a devenit sponsor al Jocurilor Olimpice în 1976 iar contractul de sponsorizare curent va dura până în 2020. Chiar şi înainte de a fi sponsor olimpic, McDonald’s sponsoriza atleţi individuali, oferindu-le produse alimentare la Jocurile Olimpice de iarnă de la Grenoble din 1968. În acest an, McDonald’s a deschis patru restaurante temporare în cadrul Parcului Olimpic, cu 2.000 de angajaţi gata să-i servească pe atleţi sau pe antrenori în timpul celor 19 zile ale jocurilor.
Totodată, dacă oricare alt restaurant doreşte să ofere cartofi prăjiţi în Parcul Olimpic, acest lucru este imposibil. Comitetul de Organizare a Jocurilor Olimpice a publicat un comunicat care anunţă că, datorită contractului de sponsorizare, celelalte restaurante nu au voie să ofere cartofi p