Comparaţie: Ne-am propus să vedem dacă într-adevăr gurile rele au dreptate atunci când spun că, decât să mergi până la Ploieşti pe mult-aşteptata A3, mai bine o iei pe DN1. Asta dacă timpul este factorul determinant. Rezultatul? Adevărat!
Redactorii Capital au plecat vineri dimineaţă de la Bucureşti la Ploieşti, unul cu o maşină care a mers pe DN1, iar celălalt cu o maşină care a mers pe noua autostradă.
CONDIŢIILE testului comparativ: Pentru ca testul să fie corect am avut în vedere o serie de condiţii:
- ambele maşini au avut acelaşi punct de plecare: Clădirea Facultăţii de Arhitectură de la Universitate.
- ambele maşini au plecat exact la aceeaşi oră: 9.00.
- am respectat întocmai regulile de circulaţie. Astfel, pe A3 nu am mers cu mai mult de 100 km/h, restricție impusă de autorități până la finalizarea totală a lucrărilor.
- am avut acelaşi punct de sosire: centrul oraşului Ploieşti, lângă Prefectură.
CONCLUZIILE TESTULUI:
Mașina care a parcurs DN1 a ajuns cu exact 10 minute mai devreme la destinaţie, adică la ora 10:09, spre deosebire de cea care s-a deplasat pe A3, care a ajuns la 10: 19 minute.
Motivele clare ale întârzieii cu care a ajuns la Ploiești vehiculul care s-a deplasat pe A3 sunt, în special, legate de traficul aglomerat din Capitală și de limitarea vitezei de pe noul tronson de autostradă. Astfel, ruta aleasă pentru a ajunge de la Universitate până la intrarea pe A3 (Universitate – Calea Moșilor – Șoseaua Colentina – Șoseaua Andronache – Șoseaua de Centură) s-a dovedit extreme de lentă. Asta, cum spuneam, din cauza traficului, dar și a multelor semafoare, mai mult sau mai puțin sincronizate. Nu trebuie uitat nici faptul că A3 este ceva mai lungă decât DN1.
Astfel, chiar dacă acum este un pic mai avantajos să mergi la Ploieşti pe DN1, ridicarea pe viitor a restricţiei ma