Ford Romania si Serviciul de Telecomunicatii Speciale (STS) au semnat un protocol de cooperare in urma carei clientii care isi iau masini B Max cu optiunea SYNC beneficiaza de un modul care sa apeleze automat serviciul de urgenta 112 in cazul unui accident, a anuntat luni STS. Este vorba de un sistem de conectivitate prin voce si de informare care permite initierea unui apel direct catre 112 prin intermediul telefonului ocupantului vehiculului, conectat la sistemul din masina prin Bluetooth, furnizand si coordonatele GPS ale vehiculului.
Centrele de preluare a apelurilor de urgenta au fost dotate cu echipamente si pot permite receptionarea apelurilor de tip eCall si a datelor asociate: localizarea, tipul autovehicului, directia de mers, numarul de pasageri, s.a.. Apelul de urgenta poate contine comunicarea vocala dintre accidentat si operatoarea 112, concomitent cu transmiterea automata a unor date asociate.
Documentul a fost semnat de catre Directorul STS, general inginer Marcel Opris, si de catre Directorul general Ford Romania, Henrik Nenzen.
Comisia Europeana a lansat o recomandare ca sistemul eCall sa fie instalat in toate noile autoturisme si vehicule usoare din UE incepand din 2015
Sistemul eCall Foto: Comisia Europeana Separat de acest proiect initiat de Ford Romania, amintim ca de la 1 ianuarie 2011, a fost demarat oficial proiectul pan-european de implementare a serviciului eCall, denumit HeERO, in baza unui acord de finantare semnat intre ERTICO, liderul de consortiu, si Comisia Europeana al carui beneficiar este si administratorul Sistemului National Unic pentru Apeluri de Urgenta (SNUAU) - Serviciul de Telecomunicatii Speciale (STS).
In cadrul proiectului HeERO, Romania face parte dintr-un consortiu alaturi de 8 tari europene in care vor mai fi dezvoltate alte sisteme pilot: Germania, Italia, Suedia, Finland