Mărcile internaţionale se alătură brandurilor fotbalistice de renume, pentru că acestea au o percepţie pozitivă în mintea iubitorilor de fotbal
Brandurile româneşti se pot asocia fie cu trecutul glorios sau cu viitorul fotbalului românesc, ţinând cont de percepţia negativă actuală vis-a-vis de acesta
Nici măcar legarea numelui de echipa naţională nu mai este o reţetă de succes
Chiar dacă la prima vedere s-ar putea crede că asocierea unei mărci cu fotbalul aduce, cu siguranţă, succes, un studiu realizat de firma Exact Cercetare şi Consultanţă arată că în România situaţia este diferită. "Mărcile internaţionale se asociază cu brandurile fotbalistice de renume, care au o percepţie pozitivă în mintea iubitorilor de fotbal, în timp ce mărcile româneşti se pot asocia fie cu trecutul glorios al fotbalului românesc sau cu viitorul acestuia, în ideea descoperirii şi susţinerii tinerelor talente, fie cu suporterii şi animarea entuziasmului acestora" - arată studiul citat.
Reprezentanţii firmei de cercetare explică faptul că succesul unei mărci în asociere cu fotbalul nu este dat doar de "alăturarea" celor două (fotbal şi marcă). "Trebuie creat conţinut în legătură cu fotbalul, respectiv concursuri, campanii, jocuri, produse în ediţie limitată etc. Cea mai bună asociere cu fotbalul trebuie să genereze content şi să fie relevantă pentru targetul căruia i se adresează, folosind limbajul potrivit, să prezinte fotbalul în cea mai relevantă formă pentru target şi să fie continuă", spun aceştia.
În plus, în contextul în care există foarte multe mărci care se luptă în acest spaţiu, fotbalul aducând vizibilitate şi deschizând drumul către comunităţi largi unde oamenii au un cod comun de comunicare, nu toate mărcile comunică coerent, continuu şi relevant pe acest teritoriu. Cele mai multe dintre ele au o strategie oportunistă de a "exploata" acest do