Fornetti Romania, compania care devenise franciza numarul 1 din Romania, a intrat in reorganizare, dupa ce societatea a intrat in insolventa la inceputul acestui an. Zoltan Panczel (foto) a explicat pentru Wall-Street.ro cum arata planul de "resuscitare" al business-ului societatii.
Planul de reorganizare intocmit de catre Fornetti Romania si aprobat de catre creditorii acesteia in procent de peste 90% a fost confirmat de catre Tribunalul Timis in sedinta din data de 31 mai 2012 si urmeaza a fi realizat intr-o perioada de 3 ani. Punctele principale ale planului prevad o extindere a distributiei si o trasformare completa a actualelor puncte de vanzare ale produselor de patiserie.
"Principalele puncte ale planului de reorganizare au in vedere optimizarea activitatii societatii prin consolidarea pozitiei pe piata a marcii Fornetti, aceasta avand o traditie fata de consumatorul roman, si introducerea societatii in noi segmente de piata alternative gen: super si hipermarketuri, statii de alimentare cu combustibil, lanturi HoReCa”, a declarat, pentru Wall-Street.ro. Zoltan Panczel, directorul general al companiei.
De asemenea, se urmareste si consolidarea activitatii de export desfasurata de catre societate, spune Panczel. Compania a inceput sa exporte in regiune inca din 2011.
Ideea extinderii pe noi canale de distributie cum ar fi HoReCa, a schimbarii la fata a magazinelor si a diversificarii gamei de produse nu este noua la Fornetti. In 2010 compania incepuse deja o schimbare la fata a businessului.
Aceasta modernizare a ramas insa la un stadiu incipient. Astfel, businessul a ramas concentrat pe un singur canal de distributie, francizatii.
Spre exemplu, la intrarea in insolventa a companiei, supermarketurile si hipermarketurile reprezentau doar 1-2% din incasarile companiei, grosul vanzarilor venind de la punctele de franciza.