Compania Google a cumparat aplicatia Sparrow, creata pentru utilizatorii iOS si Macintosh, cu 25 de milioane de dolari.
Oficialii Google au anuntat ca nu ii intereseaza intreaga companie, momentan se vor concentra doar asupra aplicatie a carei functionalitate o vor pastra fara sa ii aduca prea multe updatari in viitor.
In noile lor roluri, 5 dintre angajatii Sparrow preluati de Google vor lucra la un nou proiect Gmail, care prevede imbunatatirea acestui serviciu pentru clientii Apple, anunta CNN.
Acest gen de achizitii au devenit tot mai frecvente pentru Google. Luna trecuta compania a cumparat serviciul de socializare Meebo pentru 100 de milioane de dolari. Dupa preluarea acestuia Google a anuntat ca va transfera toti angajatii Meebo in cadrul retelei de socializare Google+.
Tot acolo au fost angajati si cei care munceau pentru Aardvark, o companie de cercetare sociala achizitionata de Google in 2010 pentru 50 de milioane de dolari.
Pentru ca Google nu a adus niciun fel de imbunatatire aplicatiei Aardvark, serviciul a fost inchis in septembrie 2011.
Un alt exemplu faimos este cel al achizitionarii in 2005 de catre Google a serviciului de localizare Dodgeball, pe care l-au abandonat apoi in 2007.
“Intreaga experienta a fost extrem de frustranta mai ales avand in vedere ca nu reuseam sa ii convingem ca Dodgeball merita investirea de resurse tehnologice. Am fost lasati sa vedem cum unii startup-eri ne-o iau inainte si aduc noi updatari pentru mobil serviciului de localizare”, afirma Dennis Crowley, fondatorul Dodgeball.
Utilizatorii Sparrow nu au fost prea incantati de aceasta achizitie avand in vedere ca Google a anuntat deja ca nu are de gand sa mai faca updatari pentru aceasta aplicatie, care este una contra cost. Mai mult, Sparrow anuntase ca lucreaza la o aplicatie pentr