Grupul de firme Agricola Bacău a înregistrat, în primele şase luni ale acestui an, o cifră de afaceri de 252,454 mil. lei, cu 5% mai mult comparativ cu aceeaşi perioadă a lui 2010.
Agricola Internaţional SA - principala companie a grupului, în care sunt integrate lanțul de producție al cărnii de pasăre, reţeaua proprie de magazine şi operatorul logistic -, a înregistrat în prima jumătate a anului o creştere a cifrei de afaceri cu 7%, până la circa 163,350 mil. lei.
Agricola Bacău a estimat, pentru 2012, o creştere a cifrei de afaceri cu 10% la carnea de pasăre, 12% la semipreparate şi produse ready-meal, 10% la salamuri crude uscate şi preparate fierte afumate. În ceea ce priveşte categoria ouă pentru consum, compania se aşteaptă la o creştere de 50% a cifrei de afaceri, în contextul în care anul trecut s-au efectuat lucrări de modernizare privind confortul păsărilor care au generat scăderea producției de ouă.
Vânzările de carne de pui au crescut, în primele șase luni ale acestui an, comparativ cu perioada similară din 2011, cu 3% în volum. Dacă începutul anului a fost unul dificil, marcat de fenomene meteo extreme (zăpezi foarte mari și temperaturi extrem de scăzute), în al doilea trimestru a fost necesară dimensionarea ofertei, ținând seama de bugetele consumatorilor substanțial afectate de vremea dificilă de la începutul anului. Totodată, prețul de achiziție al materiilor prime a crescut la un nivel nemaiîntâlnit. Creșterile în valoare a vânzărilor sunt de 7%, provenite din structura de produse comercializate – creșterea vânzării de sortimente cu valoare adăugată.
“În primul semestru volumele de carne de pasăre comercializate au depășit 15.000 de tone și cred că până la sfârșitul anului ne vom apropia de ținta de 35.000 de tone”, a declarat Grigore Horoi, preşedinte Agricola Bacău.
Și în 2012, ca și an