Aşa cum era de aşteptat, viitorul S-Class îşi va consolida poziţia de cel mai sofisticat automobil de lux din lume mulţumită tehnologiilor de siguranţă activă şi de telematică cu care va fi echipat acesta.
De asemenea, viitoarea generaţie a limuzinei de lux germane va fi echipată cu o transmisie automată cu nouă rapoarte pentru eficientizarea consumului de carburant, va dispune de cinci sisteme noi de siguranţă şi va fi oferită în tot la fel de multe versiuni de caroserie: obişnuita limuzină cu patru uşi, două versiuni cu ampatament mărit, o versiune coupé care va înlocui actualul CL, respectiv o versiune decapotabilă cu acoperiş textil care va concura direct cu noul Bentley Continental GTC.
Viitorul S-Class va folosi acelaşi şasiu modular cu tracţiune pe puntea spate sau intregală (4Matic) ca actualele E-Class şi M-Class, precum şi viitoarea generaţie C-Class. Pentru a reduce un pic din masa totală a maşinii, inginerii Mercedes-Benz vor folosi aluminiul pentru realizarea portierelor şi a majorităţii panourilor exterioare ale sedanului de lux german.
Designul viitorului S-Class va fi ceva mai contemporan decât cel al predecesorului său şi va împrumuta multe motive stilistice de la noul CLS şi conceptul F125 - „Ne-am îndepărtat un pic de tenta gotică a fostului S-Class către un limbaj de design mai modern", a declarat şeful departamentului de design Mercedes-Benz, Gorden Wagener.
La interior, viitorul Mercedes-Benz S-Class se anunţă a fi ceva mai minimalist decât generaţia actuală a limuzinei de lux nemţeşti, în timp ce calitatea materialelor, ergonomia şi interfaţa sistemului multimedia vor fi îmbunătăţite substanţial.
Totuşi, cea mai mare inovaţie pe care o va aduce noul S-Class este sistemul Magic Ride Control - un număr de camere video montate în masca faţă şi sub maşină detectează în timp real toate imperfecţiunile şoselei p