Am ajuns la jumătatea anului şi pentru a ne face o idee despre cum se prezintă piaţa autovehiculelor comerciale din România, dar şi din Europa, am decis să realizăm o radiografie a înmatriculărilor din primele cinci luni ale lui 2012.
În anul 2011, la nivel european,
s-a înregistrat o creştere totală de 10 procente faţă de anul precedent. În fiecare lună, fără excepţie, cifrele înmatriculărilor de vehicule comerciale şi autobuze s-au prezentat mai bine decât perioadele respective ale anului 2010. Situaţia s-a schimbat total însă în 2012 - şi asta chiar cu prima lună din an, când a avut loc o scădere a înmatriculărilor cu 4,7% faţă de aceeaşi lună din 2011. Tendinţa descrescătoare s-a menţinut pe tot parcursul primelor patru luni, înregistrându-se deja o scădere cu 10,1% comparativ cu ianuarie-aprilie ale anului trecut. Acest fenomen se datorează în totalitate căderilor bruşte din Spania şi Italia care au avut de suferit scăderi în proporţie de 24,1%, respectiv 36,7%. Nici Franţa sau Marea Britanie nu au fost pe plus, înregistrând scăderi de 4,7%, respectiv 9,8% în primul trimestru.
Franţa a rămas cea mai importantă piaţă, în ciuda cifrelor negative înregistrate încă de la începutul anului. Astfel au fost înregistrate în total 154.363 vehicule în primele patru luni pe teritoriul francez. Chiar şi ţara europeană cu cea mai puternică economie la ora actuală, Germania, a înregistrat o scădere pe 2012. Piaţa germană s-a contractat cu peste 1.200 de unităţi vândute, ceea ce reprezintă un procent de 1,2% din totalul de 103.000 vehicule înmatriculate în aceeaşi perioadă a anului trecut. În ianuarie-aprilie 2011, Germania era doar a treia în clasamentul vânzărilor, în urma Franţei şi a Marii Britanii. Anul acesta, lucrurile s-au schimbat, iar acum Germania este a doua, surclasând Marea Britanie, care a avut cea mai mare scădere dintre cele trei pie