BMW a lansat vanzarile de automobile direct de pe Internet, in incercarea de a ajunge la cat mai multi clienti prin costuri cat mai reduse, reprezentand o premiera pentru marii producatori de masini de lux.
Platforma de vanzari online este dedicata pentru moment numai noii game de autoturisme electrice "I", fiind unica in industrie. Cu exceptia a cateva experimente de anvergura redusa, marii producatori auto au lasat pana acum astfel de strategii comerciale in seama dealerilor.
BMW a adoptat o gama variata de strategii pentru comercializarea modelelor "I", inclusiv o flota flexibila de vanzari construita in jurul unei retele restranse de showroom-uri, reflectand dificultatile ridicate de introducerea treptata a automobilelor electrice pe o piata auto in criza, dupa ani de investitii masive in dezvoltare, noteaza Bloomberg.
BMW deschide miercuri la Londra primul showroom destinat modelelor "I", care va prezenta initial numai automobile prototip si materiale informationale, modelele de serie urmand sa fie lansate anul viitor. Producatorul auto a investit aproximativ 3 miliarde euro in dezvoltarea automobilului cu baterii i3 si supermasinii hibrid i8, care se poate alimenta la priza, conform estimarilor Frost & Sullivan.
Anul trecut, pe piata automobilelor electrice s-au vandut 43.000 de unitati, reprezentand 57% din volumul de 75.000 de livrari anticipat de Sarwant Singh, analist specializat in piata auto la compania de consultanta.
Modelul i3 (foto), cu patru locuri, ar trebui sa ajunga pe piata la sfarsitul anului viitor, la un pret de aproximativ 40.000 euro, estimeaza Stefan Bratzel, directorul Centrului pentru management in sectorul auto al Universitatii de Stiinte Aplicate din Bergisch Gladbach. Spre comparatie, cel mai ieftin model BMW este in prezent Seria 1, care pleaca, pe piata germana, de la 23.8