În timp ce inamicii lui Traian Băsescu au ocupat oraşele printr-o campanie outdoor agresivă şi foarte vizibilă, preşedintele suspendat este stăpân pe internet.
Bătălia dintre Uniunea Social Liberală şi Traian Băsescu se poartă pe toate canalele media, dar cele mai aprige lupte se dau pe străzile oraşelor şi pe internet. Atât Băsescu, cât şi USL au mai multe campanii de comunicare distincte, trei în cazul lui Traian Băsescu şi două în cazul USL, care se desfăşoară pe panourile publicitare şi care au trimiteri în social media.
Traian Băsescu nu duce o campanie foarte agresivă în outdoor, ci se axează pe online. Pe străzile oraşului poţi găsi afişele „cuminţi", care-i îndeamnă pe români să nu stingă „Flacăra democraţiei", şi care fac o trimitere clară către Facebook. Totodată, poţi vedea şi bannere agresive, care lovesc în adversarii politici. Despre acestea, stafful de campanie al preşedintelui spune că sunt făcute de fani, şi nu de echipa lui Traian Băsescu.
Băsescu răspunde pe facebook
Cele mai puternice arme ale trupelor lui Băsescu sunt social media şi apariţiile televizate. Site-ul www.băsescu.ro este conectat de la cele două pagini de Facebook, „Eşti supărat pe Băsescu. De ce?" şi „Flacăra Democraţiei". Prima este folosită de preşedintele suspendat ca să atragă de partea lui o parte dintre nemulţumiţi, pe care USL mizează pentru suspendare.
„Eşti supărat pe Băsescu! Mulţi sunt. Sigur ai un motiv. Spune de ce şi Traian Băsescu îţi va răspunde. Video, ca să fii sigur că e chiar el", se arată în descrierea paginii. Astfel, Băsescu a pus la cale un videoblog cu o audienţă considerabilă: 26.000 de oameni. Fiecare mesaj are aproximativ 3.000 de like-uri (persoane care apreciază postarea), tot atâtea comentarii şi sute de share-uri (numărul celor care trimit mai departe mesajul). Totodată, fiecare postare video are titluri-