Clienţii mijloacelor de transport în comun din marile oraşe se plâng că instalaţiile de ventilaţie nu fac faţă caniculei şi trebuie să suporte temperaturi de peste 45 de grade Celsius Sursa: RĂZVAN VĂLVĂNEANȚU
Cristian Petre e unul dintre bucureştenii care foloseşte zi de zi metroul pentru a ajunge la muncă. "Merg pe magistrala Berceni - Pipera, iar la ora 7.00 dimineaţa, când urc în metrou spre serviciu, şi la ora 18, când mă întorc acasă, este o asemenea căldură în vagoane că transpiri aproape instantaneu. Trebuie să îndurăm asta în fiecare vară", se plânge bucureşteanul, care a sesizat conducerea regiei fără succes. Reprezentanţii Metrorex au recunoscut că instalaţiile de ventilaţie nu fac faţă la orele aglomerate, însă au în vedere schimbări. "Instalaţia de ventilaţie forţată a salonului de călători asigură un climat, dar cu valori ale temperaturii şi umidităţii crescute faţă de cele normale, fapt resimţit de orice călător", ni s-a precizat de la Departamentul Comunicare al Metrorex.
Soluţia la care s-a apelat este ca trenurile de tip Bombardier (toate garniturile noi) să fie prevăzute cu geamuri rabatabile în locul celor fixe din acest moment. În plus, oficialii Metrorex spun că noile trenuri de metrou ce vor fi puse în circulaţie începând cu toamna anului 2013, vor fi dotate din construcţie atât cu instalaţie de ventilaţie forţată a salonului pasagerilor, cu parametri îmbunătăţiţi, precum şi cu ferestre rabatabile. Temperaturile care se ating în mijlocul zilei în mijloacele de transport în comun sunt de peste 45 de grade C. Prin comparaţie, sauna cu aburi se realizează la temperaturi de 45 – 65 grade C.
Tramvaiul, chinul suprem
O călătorie cu autobuzul sau tramvaiul e şi mai riscantă. Răzvan Scarlatache merge cu autobuzul zilnic spre zona Universităţii din Capitală. "Este incredibil de cald, chiar şi în autobuze cu aer condiţionat", ne relat