Înmatriculările de mașini scumpe sunt pe val. În ciuda faptului că piața auto scade dramatic, iar condițiile economice se deteriorează, românii nu și-au pierdut apetitul pentru produse exclusiviste.
Statistica ne arată că România are peste 330.000 de posesori de autoturisme din categoriile premium și lux. La finalul anului trecut, parcul auto național includea 64 Aston Martin, 209 Bentley, 134 Ferrari, 40 Lamborgini, 182 Maserati și 60 Rolls Royce. Ca să enumerăm doar câteva dintre mărcile pentru deținerea cărora orice curios, mai mult sau mai puțin avizat, știe că este nevoie de sume impresionante.
E drept că, raportat la un parc total de peste patru milioane de autoturisme, numărul de mașini scumpe poate fi considerat redus dar, parcă pentru a demonstra că românii respectă cu sfințenie expresia „suntem prea săraci pentru a cumpăra lucruri ieftine“, în 2012, în plină criză, vânzările de mașini premium și de lux tind spre cote neașteptate.
Creștere și la mașini noi, și la second-hand
În primul semestru al anului 2012, înmatriculările de autoturisme aparţinând mărcilor premium și de lux au crescut cu 39% în cazul pieţei mașinilor noi și cu nu mai puțin de 74% în cazul celei second-hand. În timp ce înmatriculările totale de autoturisme noi au crescut, conform DRPCIV, doar cu 5%, iar cele de vehicule de ocazie cu 66%. Prin urmare, evoluând mai puternic decât piața totală, segmentele premium, sport și lux dețin în acest an o cotă mai mare decât în 2011.
Din totalul de 3.133 de mașini noi aparținând mărcilor premium și de lux înmatriculate în prima jumătate a acestui an, 1.096 au aparținut brandului BMW. Pe locul secund se clasează Audi, cu 861 de unități, iar pe trei, Mercedes-Benz, cu 833 de unități. Dacă rezultatele acestor mărci nu par spectaculoase, o simplă privire aruncată asupra cifrelor aferente segmentului superior poate fi extrem