Internship-ul sau practica reprezintă, pentru o persoană aflată la începutul carierei, o experienţă deosebit de importantă, care o poate ajuta să urce prima treaptă pe scara profesională. Cu toate acestea, foarte mulţi tineri se feresc iniţial de ofertele de job-uri în a căror descriere intră cuvinte precum "internship" sau "practică". Dacă eşti la începutul drumului tău profesional şi te simţi pregătit să ai un job, probabil ai şi nevoie de bani, nu numai de experienţă. Astfel, privirea tinerilor nici nu se opreşte pe anunţurile de practică, oricât de prestigioasă ar fi compania ofertantă, scriu reprezentanţii BestJobs.
Totuşi, exact job-urile pe care le ocoleşti ar putea să îţi ofere sansa de a te angaja. La ora actuală, pe BestJobs sunt active peste 500 de internship-uri, unele dintre ele oferite de companii de top, iar altele sezoniere, în afara graniţelor. Mai mult, majoritatea internship-urilor au condiţii şi atribuţii clare şi chiar sunt remunerate.
De exemplu, pentru un loc de practică pe programare Java, candidaţii trebuie să treacă prin "furcile caudine", la fel ca şi pentru un job "adevărat". În procesul de selecţie, aceştia vor trebui să ia cu brio câteva teste atât de IT, cât şi de engleză, iar angajatorul menţionează că toate cele trei luni de practică nu numai că vor fi plătite, ci candidaţii selectaţi vor beneficia şi de training-uri de specialitate şi asigurare medicală.
Ieşim din sfera IT-ului pentru a demonstra că şi în marketing lucrurile stau cât de cât asemănător. Un internship de "marketing artist" îi aduce candidatului selectat, pe lângă experienţa dobândită, accesul gratuit şi nelimitat la sala de sport a companiei. Iar exemplele continuă cu stagii de practică în vânzări, HR sau chiar în finanţe.
Un alt avantaj al internshipurilor în faţa primului job îl reprezintă faptul că un angajator are anumite cerinţe de la viit