Vânzările Apple au crescut cu 23% în perioada aprilie-iulie, la 35 de miliarde de dolari, însă sub estimările analiştilor, clienţii aşteptând lansarea următorului model iPhone.
Profitul Apple a crescut cu 21% în al treilea trimestru al anului fiscal 2001-2012, la 8,82 miliarde de dolari, în timp ce vânzările au avansat cu 23%, la 35 de miliarde de dolari. Deşi în creştere, rezultatele sunt însă sub aşteptările analiştilor, fapt ce ar putea afecta evoluţia burselor, scrie Bloomberg.
„Dacă nici Apple, atunci cine?" pare să fie întrebarea investitorilor după ce Apple a anunţat rezultate financiare cu mult sub aşteptările analiştilor.
Compania a ratat astfel estimările analiştilor privind vânzările şi profitul a doua oară din 2003. Care este motivul? Clienţii au amânat cumpărarea variantelor existente de iPhone în aşteptarea noului model, care ar trebui să apară la începutul toamnei.
Samsung Electronics, principalul concurent al Apple, lansează mai multe modele de smartphone pe an, în diverse categorii de performanţă şi preţ, şi a reuşit astfel să devină cel mai mare producător din lume. „Presiunea este tot mai mare. Pentru că toţi ceilalţi au un ciclu de design mult mai rapid, Apple trebuie să vină cu un telefon care este competitiv nu numai la data lansării, ci pentru o perioadă mai îndelungată. Asta va fi tot mai dificil", comentează un manager de la fondul North Shore Asset Management, care deţine acţiuni Apple.
Acţiunile Apple, în scădere
De cealaltă parte, directorul general al Apple, Tim Cook, a precizat că vânzările au întâmpinat probleme în Europa, pe fondul crizei datoriilor de stat, al recesiunii şi al şomajului ridicat.
Acţiunile Apple, care este cea mai mare companie din lume după capitalizare de piaţă, au scăzut marţi seara la New York, cu 6%, la 565 de dolari pe titlu. Totuşi, acţiunile compan