În Franţa guvernul a anunţat un plan destinat să vină în ajutorul unui sector-cheie al economiei, construcţia de automobile. Această mobilizare intervine pe fondul unor pierderi enorme înregistrate de cea mai mare firmă constructoare de automobile din Hexagon.
Anul trecut firma PSA Peugeot Citroën a înregistrat, în primul semestru, un profit de 806 milioane euro. Iar anul acesta, pentru aceeaşi perioadă, a înregistrat pierderi de 819 milioane de euro. Între aceste două cifre s-au produs mai multe evenimente în cascadă: criza economică pe de o parte, concurenţa neloială a altor ţări pe de altă. Consecinţele se reflectă într-o prăbuşire a vânzărilor. Astăzi firma franceză este obligată să-şi caute aliaţi pentru a se salva şi a anunţat concedierea a 8000 de salariaţi.
Pe acest fond a decis statul francez să acţioneze şi să investească de fapt un miliard opt sute de milioane de euro în sectorul automobilistic, în special pentru constuirea unei nou generaţii de maşini, hibride şi electrice. O primă serie de prevederi este destinată să-i provoace pe francezi la o schimbare de atitudine faţă de automobil.
Astfel, cei care cumpără maşini mai puţin poluante vor primi un fel de prime. Dimpotrivă, se vor vedea penalizaţi la preţ cei care cumpără maşini de mare gabarit, uneori inutil de mari şi de puternice, maşini care consumă mult carburant şi poluează pe măsură.
Bonusul pentru un vehicul electric este mărit de la 5000 la 7000 de euro, iar bonusul pentru un vehicul hibrid trece de la 2000 la 4000 de euro. Statul francez mai înţelege să dea el însuşi un bun exemplu şi anunţă că nu va mai cumpăra, pentru necesităţile sale, decît maşini care respectă în cel mai înalt grad mediul înconjurător. De notat că statul francez achiziţionează cam 1500 de maşini pe an.
Oraşele franceze sunt îndrumate să se echipeze cu automobile mici, de oraş, eventu