În nordul Greciei, criza nu a reușit să dea peste cap calculele din sectorul turismului. A redus, în schimb, prețurile iar Halkidiki freamătă de turiști străini, printre care numeroși români.
Numărul românilor care aleg Halkidiki drept destinație de vacanță a crescut cu 35 la sută
Sursa: OCTAVIAN COCOLOȘ
Sursa: OCTAVIAN COCOLOȘ
Pe autostrada care duce de la Salonic spre Halkidiki maşinile încearcă să îşi facă loc una pe lângă alta. O mare de oameni se îndreaptă spre staţiunile de pe cele două braţe, Kassandra şi Sithonia, iar în sectoarele unde drumul se îngustează se formează coloane interminabile. Pentru hotelierii din zonă, priveliştea aduce, ca şi în anii trecuţi, veşti bune. Criza de care se vorbeşte de atâta timp în presa internaţională se manifestă pentru ei în altă parte.
"Criza nu ne-a afectat pentru că peste 80 la sută dintre clienţii noştri sunt turişti care vin din Balcani", declară Michael Athanassopoulos, proprietarul unui hotel de patru stele din Kassandra. "Efectele s-au resimţit mai mult în insule care depind mai mult de piaţa occidentală", a adăugat el.
Lângă el, Babis Bramos (foto), directorul de operaţiuni al agenţiei Meli Tours, îl completează. "Avem, de exemplu, cu 35 la sută mai mulţi turişti români decât anul trecut. Explicaţia? Avem aceaşi cultură, tradiţii, mentalitate în Balcani. Ştiţi ce se spune aici? Că Balcanii sunt casa noastră, iar Grecia este grădina", subliniază el mândru.
În al doilea rând, adaugă Bramos, Halkidiki este mai aproape de Bucureşti decât de Atena. "Sunt şapte ore de condus de la Bucureşti până aici. Mulţi români vin aici prima oară ca într-o simplă excursie. A doua oară spun deja că se simt ca acasă", mai precizează el. Astfel, aproape 25 la sută dintre turiştii români se întorc anul următor, îl completează şi Athanassopoulos. "Încercăm să ne fidelizăm clienţii. Celor care