Producătorul auto din Bănie a încheiat anul trecut cu pierderi financiare uriaşe, de două ori mai mari decât în 2010. După calculele GdS, fabrica din Craiova ar trebui să asambleze aici cel puţin 30.000 de maşini pentru a-şi acoperi deficitul. Producţia de anul acesta ar putea salva uzina.
Bilanţul contabil al Ford România pe 2011 arată că fabrica s-a adâncit şi mai mult în pierderi, faţă de anul 2010. Compania a încheiat anul trecut cu o pierdere de 471 de milioane de lei, adică aproximativ 102 milioane de euro, fiind cel mai important rezultat financiar negativ înregistrat de la preluarea fabricii de la Craiova şi până acum. De altfel, în interval de numai un an, compania aproape că şi-a dublat pierderile. Potrivit datelor din bilanţul contabil, publicat pe site-ul Ministerului Finanţelor, în 2010, Ford România a înregistrat o cifră de afaceri netă de 587 de milioane de lei, iar pierderea companiei era de 275 de milioane de lei. În acel an, producătorul auto figura cu 3.487 de salariaţi. În 2011, cifra de afaceri a crescut la 587 de milioane de lei, dar compania, în loc să se redreseze, s-a afundat şi mai mult în deficit. Pierderile aproape că s-au dublat faţă de anul anterior şi au urcat la 471 de milioane de lei. Numărul mediu de angajaţi ai Ford pe anul trecut a fost de 3.501 persoane.
Venituri mai mari, dar şi cheltuieli uriaşe
Dacă în 2010 veniturile totale ale Ford erau de 864 de milioane de lei, anul trecut, veniturile companiei erau de 1,137 miliarde de lei, ceea ce arată că fabrica a avut afaceri în urcare. În schimb, cheltuielile totale ale producătorului auto au crescut spectaculos. Dacă, în 2010, societatea înregistrase cheltuieli totale de 1,140 miliarde de lei, pe tot anul 2012, fabrica a avut cheltuieli de 1,609 miliarde de lei, în condiţiile în care numărul de personal a crescut sensibil faţă de anul anterior.
Ford nu comen