Londra va da startul Jocurilor Olimpice peste mai putin de doua zile, moment asteptat cu foarte mare interes atat de fanii din intreaga lume, cat si de companiile care vor beneficia fara indoiala de pe urma acestora.
Politia brand-urilor in actiune
In premiera pentru acest tip de competitie, guvernul britanic a aprobat o serie de legi care interzic firmelor si companiilor ce nu sunt sponsori oficiali ai Jocurilor Olimpice sa foloseasca cuvinte sau fraze care ar putea sa aiba legatura cu JO 2012, potrivit unui raport al Euromonitor.
De exemplu, respectivele companii nu pot sa posteze reclame si bannere in apropierea incintelor JO folosind cuvinte precum „Londra 2012”, „vara”, „medalii”, „aur”, „argint”, „bronz”, etc. Acestea sunt rezervate unor sponsori precum Samsung, Coca-Cola, Procter&Gamble sau Visa, care asigura jumatate din costul organizarii competitiei.
Nu toate brandurile sunt insa viabile pentru promovarea prin intermediul Jocurilor Olimpice. Un sondaj de marketing realizat in 2011 arata ca Adidas, British Airways si BT (British Telecom) sunt considerate marcile cele mai potrivite in vederea asocierii cu aceasta competitie.
In schimb, dintre sponsorii deja selectati, imaginile Coca-Cola, Cadbury si McDonald’s sunt cele mai nepotrivite pentru asocierea cu jocurile olimpice. In aceste conditii cele trei companii precum si altele au demarat campanii de responsabilitate sociala sau pentru dezvoltarea comunitatii.
Coca-Cola de exemplu vrea ca orice ambalaj reciclat in interiorul arenelor sportive sa fie transformat intr-o sticla noua care se va regasi pe raft in cel mult sase saptamani. McDonald’s desfasoara o campanie pentru promovarea fermelor britanice, iar BMW, un alt sponsor al olimpiadei, va furniza 4.000 de vehicule cu emisii reduse de carbon: masini si motociclete hibride sau electrice, precum si biciclete. @N_P