Ministerul Administraţiei şi Internelor, prin Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date şi Direcţia Generală de Paşapoarte, a dispus măsuri pentru asigurarea stării de legalitate a cetăţenilor în vederea participării la referendumul pentru demiterea Preşedintelui României, prin crearea condiţiilor pentru rezolvarea, în mod operativ, a solicitărilor de documente necesare.
Astfel, serviciile publice comunitare de evidenţă a persoanelor au luat mai multe măsuri care să faciliteze obţinerea, în mod operativ, a cărţilor de identitate (CI) de către persoanele care vor să participe la referendum, dar nu deţin documente valabile. De asemenea, au fost intensificate activităţile de actualizare a bazelor de date cu toate informaţiile privind modificările intervenite în statutul civil al persoanelor (schimbări de nume, decese etc.), domiciliul sau reşedinţa acestora, pierderea/redobândirea drepturilor electorale şi corectării tuturor erorilor din bazele de date.
Totodată, a fost modificat programul de lucru cu publicul, astfel încât să fie rezolvate în mod operativ solicitările privind eliberarea documentelor de identitate, astfel:
• program extins în săptămâna premergătoare desfăşurării referendumului;
• 08.00 – 16.00, în data de 28.07.2012;
• 08.00 – 22.00, în data de 29.07.2012.
Potrivit dispoziţiilor art. 4 din Legea nr. 3/2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului, cu modificările şi completările ulterioare, dreptul de vot se exercită de cetăţenii români, care au împlinit 18 ani sau împlinesc această vârstă în data de 29 iulie a.c.. Conform statisticilor realizate de D.E.P.A.B.D. 623 persoane împlinesc vârsta de 18 ani în ziua referendumului.
În conformitate cu art. 4 din Hotărârea Biroului Electoral Central nr. 7/13.07.2012, la referendumul pentru demiterea Preşedintelui României, cetăţenii ro